3 tipy, ako zvládnuť bielkovinovú diétu s prehľadom

Bielkovinová diéta bola v mojom prípade doslova poslednou možnosťou a záchranou. Nadváha už bola skutočne neznesiteľná, vyskúšala som všetko možné, no nič nepomohlo, takže som ňou v podstate nemala čo stratiť. Poviem vám to na rovinu, ak sa dočítate, že jedlá chutia super, a že celá diéta prebieha v strašnej pohode, nie, nie je to tak. Diéta je na psychiku náročná ako každá iná, dokonca si dovolím povedať, že aj o niečo viac.
V nasledujúcich riadkoch by som vám preto rada poradila niekoľko trikov a tipov, ktoré vám ju môžu pomôcť zvládnuť s prehľadom a omnoho jednoduchšie.
 Žena tancuje uprostred ulice s červenou šatkou v rukách

  1. Nájdite si svoje obľúbené jedlá, a to ako tie proteínové, tak i tie normálne. Myslite na to aj pri ich objednávaní. Viem, celé balíčky sú výhodnejšie po finančnej stránke, no na druhej strane, ak vám niečo nebude chutiť, budete sa zapodievať ich výmenou. Za mňa vám môžem dať i niekoľko tipov. Obľúbila som si napríklad zapečené tagliatelle so špenátom a kokteilovým párkom https://www.prodietix.sk/zapecene-tagliatelle-so-spenatom-a-kokteilovym-parkom, fussili s pestom z medvedieho cesnaku, talianske hubové rizoto s parmezánom alebo čokoládová ketozmrzlina s jahodami.
  2. Myslite na niečo iné ako na diétu a počítanie jedál či kalórií. Pri bielkovinovej diéte je to v podstate veľmi jednoduché. Jete vždy päť jedál plus zeleninu v akomkoľvek množstve. V prvej fáze jete len proteínové jedlá, v druhej štyri a jedno normálne, no a v tretej dve normálne a tri proteínové. Teda, nemyslite na to, jedzte a žite normálne.

Lyžička a vidlička obsypané múkou na bielom stole

  1. Športujte alebo si nájdite iný koníček. Šport vám odporúčam preto, lebo je pozitívny https://www.lebos.com/ v rámci chudnutia. Ak sa však na to necítite, nie je to vyslovene nevyhnutné. V takomto prípade si nájdite akýkoľvek koníček, aby ste svoju myseľ dostatočne zamestnali a nemysleli len na jedlo, chudnutie a iné nie najpríjemnejšie veci. 

Vitamín B vám dodá vitalitu a energiu

Vitamíny B 1, B 2 a B 3
Sú nevyhnutné pre ľudí, ktorí sa venujú ťažkej fyzickej práci, starších ľudí i tehotné ženy. Predstavujú zdroj energie, ovplyvňujú správny telesný rast, chránia sliznice dýchacích a tráviacich organov, zlepšujú činnosť svalov i nervovej sústavy. Ich nedostatok sa prejavuje znížením telesnej i mentálnej výkonnosti, stratou koncentrácie, zvýšenou únavou, svalovou slabosťou, nervozitou ba až depresiou. Taktiež sa u vás môžu vyskytnúť poruchy kardiovaskulárneho systému, zápaly slizníc v okolí očí, pier, úst  aj nosa. Aby ste týmto problémom predišli, konzumujte dostatok strukovín, hovädzieho mäsa, makrely, brokolice , orechov, mandlí i ľanových semienok.zmes orechov na tanieri.jpg
Vitamín B 5
Dokáže bojovať so stresom, únavou a vyčerpanosťou. Jeho pozitívne účinky sa osvedčili pri správnej funkcii nervovej a tráviacej sústavy, zlepšení ostrosti zraku, znížení hladiny cholesterolu, ale aj pri podpore činnosti mozgu a regenerácii tkanív. Svojimi protizápalovými účinkami pomáha pri liečbe zápalových ochorení kĺbov, kože, žalúdka a čriev. Pokožke a vlasom dodáva elasticitu, pevnosť a zdravý vzhľad. Ak ho máte v tele nedostatok, vlasy sú príliš jemné a lámavé, koža zas stráca sviežosť a vitalitu a tvori sa na nej množstvo vrások. Kosti sú náchylnejšie na zlomeniny a zhoršuje sa ich pohyblivosť. Často sa objavujú aj migrény a poruchy spánku. Preto si doprajte sóju, ryžu, ovsené vločky, huby alebo kel.plátky ryby na tanieri.jpg
Vitamíny B 9 a B 12
Ich pozitívne zdravotné účinky sa využívajú pri liečbe anémie, pretože podporujú tvorbu červených krviniek. Ovplyvňujú vývoj plodu počas tehotenstva tým spôsobom, aby sa u novorodenca neprejavili vrodené chyby mozgu, miechy i srdca. Zároveň prispievajú k zníženiu hladiny aminokyseliny, ktorá poškodzuje cievne steny, zvyšuje krvný tlak, čím negatívne pôsobí na funkciu obehovej sústavy. Priaznivý efekt týchto vitamínov sa osvedčil pri ochoreniach žlčníka a pečene, neplodnosti a tiež pri získaní nových síl po operácii. Neváhajte teda siahnuť po listovej zelenine, hrachu, fazuli, čučoriedkach, červenom mäse, mlieku a daroch mora.