Finstat

Finstat je stránka, kde si viete vyhľadať akúkoľvek firmu na slovenskom trhu. Na základe verejne dostupných informácii sa dozviete, či má nejaké dlžoby, stratu, zisk alebo aké veľké má tržby, mená spoločníkov a aj to, či náhodou nie je v likvidácii alebo v konkurze.
Môj manžel túto stránku často používa, pretože má veľa známych, ktorý podnikajú alebo majú založené firmy. Vždy, keď sa chce informovať, tak mi ukazuje ako sa komu darí. Ja som vyučená ekonómka a preto chcel vždy vedieť odo mňa názor na to, ktorý ukazovateľ je smerodajný pri hodnotení úspešnosti firmy.dôchodca peniaze.jpg

Na čo sa mám pozrieť, keď chcem vedieť ako sa mu darí?

Podľa môjho skromného názoru sú to TRŽBY firmy. Je to súčet všetkých tržieb (príjmov) za dané účtovné obdobie. Tržby za výrobky, tovary, služby, za nedokončenú výrobu alebo polotovary… skrátka všetko. Aj keď predajú nejakú hmotný alebo nehmotný materiál, tak sa to do tejto sumy zaráta.
Niekto by mohol povedať, že smerodajný bude ZISK firmy. No, v tomto prípade by som bola veľmi opatrná, pretože zisk si mnohé firmy radšej upravia, aby nemuseli platiť také vysoké dane. Takže v konečnom dôsledku ten zisk nemá nejakú veľkú výpovednú hodnotu. Len to, že keď sa darí firme, tak dosahuje zisk a keď sa jej nedarí, tak je v strate. Pretože, keď uhradí všetky záväzky, tak jej nezostane nič a ešte jej aj chýba. Začarovaný kruh. Zisk by bol smerodajný len vtedy, keď by sa viedlo účtovníctvo v takom štýle, že by sa nešpekulovalo, čo by sa viac oplatilo a čo nie. Ale to je normálne, že to takto funguje. Nikto nechce platiť nejaké obrovské dane.muži ukladajú mince.png

Záverečné zhrnutie

Tak čo, idete sa aj vy pozrieť aké príjmy (tržby) dosahuje váš kamarát, sused alebo vaša rodina? Nikdy vám to nechceli povedať? Tak teraz už ani nemusia. Doba internetová je na mnohé veci celkom fajn. Informácie, ktoré by ste sa inak nedozvedeli sa teraz dozviete šmahom ruky. Jednoducho, rýchlo a prehľadne si viete pozrieť, čo sa deje vo firme vášho priateľa, či nepriateľa.

3 tipy, ako zvládnuť bielkovinovú diétu s prehľadom

Bielkovinová diéta bola v mojom prípade doslova poslednou možnosťou a záchranou. Nadváha už bola skutočne neznesiteľná, vyskúšala som všetko možné, no nič nepomohlo, takže som ňou v podstate nemala čo stratiť. Poviem vám to na rovinu, ak sa dočítate, že jedlá chutia super, a že celá diéta prebieha v strašnej pohode, nie, nie je to tak. Diéta je na psychiku náročná ako každá iná, dokonca si dovolím povedať, že aj o niečo viac.
V nasledujúcich riadkoch by som vám preto rada poradila niekoľko trikov a tipov, ktoré vám ju môžu pomôcť zvládnuť s prehľadom a omnoho jednoduchšie.
 Žena tancuje uprostred ulice s červenou šatkou v rukách

  1. Nájdite si svoje obľúbené jedlá, a to ako tie proteínové, tak i tie normálne. Myslite na to aj pri ich objednávaní. Viem, celé balíčky sú výhodnejšie po finančnej stránke, no na druhej strane, ak vám niečo nebude chutiť, budete sa zapodievať ich výmenou. Za mňa vám môžem dať i niekoľko tipov. Obľúbila som si napríklad zapečené tagliatelle so špenátom a kokteilovým párkom https://www.prodietix.sk/zapecene-tagliatelle-so-spenatom-a-kokteilovym-parkom, fussili s pestom z medvedieho cesnaku, talianske hubové rizoto s parmezánom alebo čokoládová ketozmrzlina s jahodami.
  2. Myslite na niečo iné ako na diétu a počítanie jedál či kalórií. Pri bielkovinovej diéte je to v podstate veľmi jednoduché. Jete vždy päť jedál plus zeleninu v akomkoľvek množstve. V prvej fáze jete len proteínové jedlá, v druhej štyri a jedno normálne, no a v tretej dve normálne a tri proteínové. Teda, nemyslite na to, jedzte a žite normálne.

Lyžička a vidlička obsypané múkou na bielom stole

  1. Športujte alebo si nájdite iný koníček. Šport vám odporúčam preto, lebo je pozitívny https://www.lebos.com/ v rámci chudnutia. Ak sa však na to necítite, nie je to vyslovene nevyhnutné. V takomto prípade si nájdite akýkoľvek koníček, aby ste svoju myseľ dostatočne zamestnali a nemysleli len na jedlo, chudnutie a iné nie najpríjemnejšie veci. 

Vitamín B vám dodá vitalitu a energiu

Vitamíny B 1, B 2 a B 3
Sú nevyhnutné pre ľudí, ktorí sa venujú ťažkej fyzickej práci, starších ľudí i tehotné ženy. Predstavujú zdroj energie, ovplyvňujú správny telesný rast, chránia sliznice dýchacích a tráviacich organov, zlepšujú činnosť svalov i nervovej sústavy. Ich nedostatok sa prejavuje znížením telesnej i mentálnej výkonnosti, stratou koncentrácie, zvýšenou únavou, svalovou slabosťou, nervozitou ba až depresiou. Taktiež sa u vás môžu vyskytnúť poruchy kardiovaskulárneho systému, zápaly slizníc v okolí očí, pier, úst  aj nosa. Aby ste týmto problémom predišli, konzumujte dostatok strukovín, hovädzieho mäsa, makrely, brokolice , orechov, mandlí i ľanových semienok.zmes orechov na tanieri.jpg
Vitamín B 5
Dokáže bojovať so stresom, únavou a vyčerpanosťou. Jeho pozitívne účinky sa osvedčili pri správnej funkcii nervovej a tráviacej sústavy, zlepšení ostrosti zraku, znížení hladiny cholesterolu, ale aj pri podpore činnosti mozgu a regenerácii tkanív. Svojimi protizápalovými účinkami pomáha pri liečbe zápalových ochorení kĺbov, kože, žalúdka a čriev. Pokožke a vlasom dodáva elasticitu, pevnosť a zdravý vzhľad. Ak ho máte v tele nedostatok, vlasy sú príliš jemné a lámavé, koža zas stráca sviežosť a vitalitu a tvori sa na nej množstvo vrások. Kosti sú náchylnejšie na zlomeniny a zhoršuje sa ich pohyblivosť. Často sa objavujú aj migrény a poruchy spánku. Preto si doprajte sóju, ryžu, ovsené vločky, huby alebo kel.plátky ryby na tanieri.jpg
Vitamíny B 9 a B 12
Ich pozitívne zdravotné účinky sa využívajú pri liečbe anémie, pretože podporujú tvorbu červených krviniek. Ovplyvňujú vývoj plodu počas tehotenstva tým spôsobom, aby sa u novorodenca neprejavili vrodené chyby mozgu, miechy i srdca. Zároveň prispievajú k zníženiu hladiny aminokyseliny, ktorá poškodzuje cievne steny, zvyšuje krvný tlak, čím negatívne pôsobí na funkciu obehovej sústavy. Priaznivý efekt týchto vitamínov sa osvedčil pri ochoreniach žlčníka a pečene, neplodnosti a tiež pri získaní nových síl po operácii. Neváhajte teda siahnuť po listovej zelenine, hrachu, fazuli, čučoriedkach, červenom mäse, mlieku a daroch mora.