Ako napísať seo článok


Nemusím vás presviedčať o tom, že blog a content marketing sú silným nástrojom na získavanie nových klientov. Pomocou kvalitného obsahu navyše dokážete presvedčiť návštevníkov vášho blogu o tom, že ste v danej oblasti profík. Pokiaľ ste nejaký ten článok už napísali, viete, že práca na kvalitnom článku trvá niekoľko hodín. Človeka vie preto naštvať, ak daný článok nie je navštevovaný a ľudia o ňom takmer vôbec nevedia.
Práve preto by sa malo na každý článok v blogu robiť SEO, respektíve každý článok treba robiť s ohľadom na SEO. Pýtate sa, ako urobiť SEO pre článok v blogu? To si povieme v tomto texte.
Pred samotným písaním článku treba urobiť analýzu kľúčových slov. Pomocou nej zistíte, na aké kľúčové slová sa vám oplatí cieliť článok. Nie je optimálne cieliť článok na kľúčové slová, ktoré majú príliš veľkú konkurenciu. Ide najmä o short tail kľúčové slová.
Napríklad slovo „tričko“ bude mať vo výsledkoch vyhľadávania stovky konkurenčných stránok a e-shopov, ktoré bežným článkom len tak nepredbehnete. Váš článok bude niekde na 5. – 6. strane.
Práve preto treba zvoliť long tail kľúčové slová. Ide o kľúčové slová, ktoré nie sú až tak bežne vyhľadávané, a preto máte vysokú šancu byť na prvých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania. 
Ďalšou podstatnou časťou SEO pre váš blog a články je výber vhodného titulku. Pokiaľ budete využívať vyššie spomenuté long tail kľúčové slová, môžete kľudne použiť celé kľúčové slovo, napríklad: Ako sa štýlovo obliecť. V prípade, že tento titulok už využíva iný blog, poprípade viac blogov, je vhodné titulok mierne pozmeniť.

webová stránka

Veľa autorov zabúda pri voľbe správneho titulku na pútavosť a atraktivitu. Titulok by mal byť odlišný a výrazný, proste taký, aby si ho ľudia vo výsledkoch vyhľadávania všimli.
Titulok článku by mal mať tiež optimálnu dĺžku 35 – 70 znakov.
Pokiaľ je článok dobré napísaný, avšak text nemá odseky, paragrafy, podnadpisy alebo neobsahuje zvýraznené písmo, väčšinou to má za následok to, že návštevník hneď po otvorení článku odchádza zo stránky preč. Tento fakt dokáže vyhodnotiť aj Google a priradí danému článku horšiu autoritu.

Google, macbook

Obsah a hustota kľúčových slov
SEO články treba robiť pre ľudí a nie pre vyhľadávače! To platí pre obsah samotný, ale aj pre hustotu kľúčových slov. Správna SEO pre daný článok je úspešná len vtedy, keď ide o kvalitný článok s dostatočne dlhým obsahom, ktorý je pre čitateľa užitočný a prinesie mu nejakú hodnotu.
Rozsah článku by mal byť 2 – 3 NS. Je to však individuálne, pretože niektoré témy si zaslúžia viac textu ako iné. Treba si však uvedomiť, že príliš dlhý text, odrádza ľudí od čítania, takže netreba to preháňať.
Do článku treba pridať nejaké tie kľúčové slová. Presný počet kľúčových slov vám nikto nepovie. Kľúčové slová by mali byť v článku prirodzené a nemali by biť do očí.